Det extra

CVR-DK: 41396806

 

Taastrup have 8

2630, Taastrup

info@detextra.dk

+45 53 81 88 98

 

Alle priser er opgjort i DKK

 

Det extra kan ændre handelsbetingelserne ensidigt

Sidst opdateret 31 Maj 2020

 

 

Handelsbetingelser ved udlejning

1. Aftale om leje af produkter

 

Når der bookes produkter, skal det gøres via mail til info@detextra.dk, eller via www.detextra.dk ’s ’Kontakt’-side eller ’Book nu’

Ved booking SKAL du oplyse dit navn, e-mailadresse, dato for dit arrangement, hvor i landet det skal afholdes og hvilke produkter du ønsker at leje

 

Følgende krav skal være opfyldt for at lejeaftalen er indgået

  • Lejer har underskrevet/godkendt lejekontrakt/lejebetingelser og er indforstået med betingelserne deri

  • Udlejer har sendt en ordrebekræftelse og faktura til lejer via mail

  • Lejer har betalt den udstedte faktura

 

2. Betaling, levering og afhentning

 

Betaling for lejeprodukter fra Det extra skal foregå via fakturaen. Alle Det extra’s priser er beregnet inklusiv moms, hvis du ønsker fakturaen eksklusiv moms, skriv på info@detextra.dk eller kontaktformularen på www.detextra.dk, og du vil derefter få udstedt en faktura eksklusiv moms.

Det er muligt at betale med bankoverførsel og i nogle tilfælde kortbetaling

 

Levering og afhentning koster 3,5 kroner pr kilometer fra Taastrup af. Præcisering af levering og afhentning, aftales indbyrdes ved hver ordre.

 

Alle produkter leveres og afhentes på en gang. Levering sker til kantsten, ønsker du yderligere hjælp, skal dette informeres om inden lejekontrakten underskrives.

 

Ved afhentning skal lejeprodukterne være pakket ordentligt ned, og produkterne skal være i korrekt stand

 

**Ved køb af pakkeløsning, for eksempel dekoration, kan det aftales at lejeprodukterne tages med på dagen.

 

3. Depositum

 

Ved hver lejeaftale, aftales der et individuelt beløb som er gældende som depositum. Dette beløbs størrelse afhænger af hvilke produkter det er der lejes.

Beløbet bliver skrevet tydeligt i lejekontrakten.

 

4. Lejeperiode

 

En lejeperiode vil typisk være 4 dage for eksempel – levering torsdag, afhentning mandag.

Hvis der ønskes en anden længde lejeperiode, skal der informeres om dette inden lejekontraktens indgåelse. I lejekontrakten vil datoerne for lejeperioden også fremgå.

 

5. Det extra’s ansvar

 

Det extra sørger for at lejeprodukterne bliver leveret i korrekt, rengjort og i forsvarlig stand.

 

6. Lejers ansvar

 

Ved levering af produkter, er det lejers ansvar at tjekke med det samme, om at produkterne er i korrekt og forsvarlig stand, hvis der ikke bliver gjort opmærksom på eventuelle fejl ved levering, og inden de bliver taget i brug vil varene anses som forsvarligt leveret

 

Det er lejers ansvar at produkterne ikke beskadiges eller forsvinder under lejeperiode, hvis det skulle ske at et produkt ikke vender korrekt retur hos Det extra, vil der blive fratrukket et passende beløb, i forhold til omfang af skaden, fra depositummet

 

Det extra’s lejeprodukter må ikke viderelejes til tredjepart

 

Lejeprodukterne og emballage skal opbevares forsvarligt og tørt under lejeperioden

 

Ved afhentning forventes det at lejeprodukterne er rengjort og pakket som ved levering af produkterne.

Ved manglende rengøring opkræves et beløb på 750 kroner, denne faktura bliver eftersendt.

Det er muligt at tilkøbe rengøring fra 100 kroner, dette specificeres på lejekontrakten, hvis rengøring ønskes

 

7. Annullering og ændringer

 

En annullering (hel eller delvis) af ordre skal ske senest 30 dage før lejeperiodens start.

Ændringer i ordre skal også ske senest 30 dage før lejeperiodens start.

Annulleres eller ændres ordren efter 30 dage før lejeperiodens start, gives pengene ikke retur da produkterne kunne være lejet ud til anden mulig lejer.

 

8. Force majeure

 

Force majeure defineres som en udefrakommende og uforudset begivenhed, som ikke har kunne afværges. Force majeure kan gøre at der er umuligt at opretholde en aftale mellem kunde og Det extra. Det extra vil gøre sit ypperste for ikke at kalde en force majeure. Hvis force majeure skulle ske, vil det ikke være muligt at få pengene tilbage, men mulighed for at flytte aftalen, hvis der er en ledig dato.

 

 

Handelsbetingelser ved serviceydelser

 

1. Betaling

 

Ved bestilling af en serviceydelse vil Det extra sende en faktura på det samlede beløb

Ved serviceydelser er betalingen todelt

  1. rate, 50%, skal betales inden for 7 hverdage efter faktura er sendt

  2. rate, 50%, skal betales senest 7 dage inden arrangementet afholdes

 

2. Aflysning

 

Er der behov for at aflyse en serviceydelse, skal Det extra kontaktes hurtigst muligt, via mail, telefon eller kontaktformularen på www.detextra.dk

 

Hvis aflysning finder sted, refunderes 1. rate ikke. Har betalingen ikke været todelt, men blevet betalt på en gang, bliver 50% af det samlede beløb refunderet.    

3. Force majeure

 

Force majeure defineres som en udefrakommende og uforudset begivenhed som ikke har kunne afværges. Force majeure kan gøre at der er umuligt at opretholde en aftale mellem kunde og Det extra. Det extra vil gøre sit ypperste for ikke at kalde en force majeure. Hvis force majeure skulle ske, vil det ikke være muligt at få pengene tilbage, men mulighed for at flytte aftalen, hvis der er en ledig dato.